"Spelenderwijs de klok onder de knie krijgen, met ondersteuning en foutcontrole."
Kloklezen is een complex fenomeen omdat vier types van tijdstructuratie met elk hun eigen geaardheid elkaar voortdurend beïnvloeden.
Het gaat om het begrijpen van de analoge klok, het interpreteren van de digitale klok, het omgaan met klokgerelateerde rekentaal en het inschatten van tijdsduur.
Ook op volwassen leeftijd blijven heel wat personen met dyscalculie (en tal van volwassenen met dyslexie) problemen ondervinden om de tijd af te lezen en om tijdsduur in te schatten.
Wij hebben een klokprogramma uitgebouwd dat toelaat op een gestructureerde manier te gaan interveniëren.
Deze klokmodule is evidence-based ontwikkeld. Hij laat gericht werken toe op één bepaald item :
De klokmodule heeft een opbouwende strategie: men werkt gericht naar leeftijd/leerjaar en men kan gericht werken naar het probleem.
Aan de backend ziet de leerkracht of therapeut wàt het kind uitgevoerd heeft en waar zich de problemen situeren. Het kind krijgt zelf onmiddellijk feedback over het gepresteerde.
De klokmodule is terug te vinden op www.acabo.be.
Vraag uw toegangscode aan voor de klokmodule!
Op de "literatuur"-pagina vindt u wetenschappelijke literatuur over de klokmodule(en andere Acabo-projecten).